Van Kaam advocaten

K
K
 

IE, media- en privacyrecht zijn constant in beweging. De grenzen worden dagelijks getart. Wat mag net wel, wat mag net niet. Hierin ligt de kern van ons werk. Werk wat ons blijft uitdagen en inspireren.

filter op categorie:

Chanel vs. 'What about Yves'

art._chanel_vs._WaY.png

Het Amerikaanse parodiërende kledinglabel 'What about Yves' heeft het Chanel-logo tezamen met het Ghostbuster-logo verwerkt in een kledinglijn van T-shirts. Chanel is in de VS een procedure gestart tegen het kledinglabel. Zij beroept zich hierbij op haar auteurs- en merkrechten ten aanzien van het Chanel-logo (de twee in elkaar hakende C’s). Het publiek zou volgens het luxe modehuis kunnen denken dat het ontwerp van hen afkomstig is, terwijl zij niks van doen heeft met het kledinglabel.

Het is niet de eerste keer dat 'What about Yves' logo's van een bekend modehuis gebruikt ter 'inspiratie' voor beeltenissen op haar kleding. Toen het andere Franse modehuis Yves Saint Laurent (YSL) medio 2012 aankondigde verder te gaan onder de naam Saint Laurent Paris, bracht het label T-shirts op de markt met het opschrift 'Ain't Laurent without Yves'. YSL heeft met succes deze kledingstukken van de markt laten verwijderen. 

» bezoek website